Friday, May 13, 2011

M.A.A

Aku kt sini bukan nak cite pasal MAA insurance tu...tapi pasal member aku yang hanya aku bley bagi singkatan nama die jerk...Firstly, aku nak mintak maaf kat MAA kerana tak minta izin terlebih dahulu pasal aku nak wat cite pasal die..hehehe!!!


Ok lah, baik aku teruskan jerk ek....semestinya korang nak tau kan sapa itu MAA yang aku maksudkan dan macam mana rupa die kan...

Ha! inilah die MAA yang aku maksudkan....hehe!!apa macam??

Kisah aku dengan die bermula pada tahun 1995 lagi....Aku mengenali MAA ni time die ni mula-mula masuk sekolah ketika itu darjah 2...Time itu kami bersekolah di SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN UNIVERSITI(S KTU)...Wah! kecik-kecik lagi dah masuk UNIVERSITI....hahahhaha!!!Kebetulan pula dia ni masuk kelas dengan aku sekali...Dia ni masuk lewat dari aku konon-konon sebelum ni dia bersekolah di LONDON....Cis poyo nak mampus..

Pada mula dia masuk kelas aku ni aku menyampah gila tengok dia ni...Poyo nak mampus la katakan...Yer la kan budak baru balik dari "OVERSEAS" kononnya...Budak-budak kelas aku selalu membuli dia time dia ni baru masuk kelas...Asyik-asyik kena hantamjerk...MAA ni mula-mula sekali berkawan dengan PRATAP budak india kelas aku...Sampai suatu masa, aku tengok mamat ni kesian ar plak asyik kena buli jerk...So aku pun mula la berkawan dengan dia...Yer la sampai bila lagi nak buli dia kan..hahhaha!! JANGAN MARA EK MAA!!..HEHE!

Kami mula rapat saat itu....Then pada suatu hari aku tumpang family dia balik rumah dari sekolah padahal rumah aku dengan sekolah tak jauh pun...Jalan kaki dari rumah aku ke sekolah pun ambil masa dalam 2 minit jerk...Tapi ayah dia yang tawarkan nak hantar aku balik...Aku on jer la takkan nak tolak pulak kan...hehe!!At that time baru lah aku tau yang bapak si MAA ni ngan bapak aku ni rupa-rupanya kenalan lama....Bapak dia ni roommate bapak aku time belajar di UPM lagi pada suatu ketika dahulu...Kami berdua selalu bersama pada zaman sekolah dahulu...Dari tahun 1995 sehingga 1999....

Kita tinggalkan zaman sekolah rendah..

Kini kita bersambung dengan zaman sekolah menengah...Menjejak masuk tahun 2000 kami terpaksa berpisah kerana sekolah berlainan...Tapi tetap berjumpa juga sebab MAA ni dengan rumah aku dekat jer..Si MAA ni sekolah di SMKSS dan aku pulak SMKSK...Zaman sekolah menengah aku tak ada kenangan sangat dengan MAA..Yang aku tahu tahun 2003 si MAA masuk sekolah teknik di Negeri Sembilan sebelum pindah ke sekolah teknik Port Dickson tahun 2004...

Zaman sekolah menengah ni agak membosankan so kite tinggalkan jerk la...

Sebaik tamat zaman persekolahan, aku ngan MAA apply kerja di sebuah hotel berdekatan putrajaya....Kiteorang dapat keje sebagai Banquet di hotel berkenaan...Si MAA ni keje sehari jerk....hahhaha!!MAA ni manja rupanya...Dia ni tak boleh kerja berat-berat...Macam-macam la alasan dia...keje tu menyusahkan la, tak berbaloi la n macam-macam lagi.....

Itu lah perangai dia time keje kat hotel...

Ada suatu hari, time kiteorg melepak di kawasan rumah kami..Aku dan beberapa rakan yang lain cabar si MAA ni yang ketika itu kami ni boleh dikategorikan sebagai mat rempit...Kami cabar MAA ni yang berbekalkan dengan motor HONDA C70 plat BCL---- dengan membuat wheely...alah motor tayar depan terangkat tu...takkan la korang tak tau wheely tu apa...Kami dah tau yang si MAA ni pantang di cabar...so MAA pun sahut cabaran kami...time die tengah buat wheely tu bapak dia joging kat area situ...pe lagi terperanjat beruk la si MAA terus-terus cabut lari rumah...Sejak kejadian tu, MAA tak dapat lagi bawa keluar motor untuk beberapa hari....hahahha!!!

Satu lagi perangai MAA ni..si MAA ni tidak boleh rasa kurang dari orang lain...Dia ni kalo tengok orang lain ada telefon canggih sikit mesti dia nak beli telefon yang lebih canggih lagi...kalo orang tu motor lebih laju dia pulak nakkan motor die lagi laju....ish2!!susah tol kawan ngan dia...zaman tu die ni femes dengan perkataan "FOLLOW THE LEADER"

Ada satu lagi kenangan yang pasti aku tak lupakan...time tu kiteorg pergi ke Kolej Damansara Utama jumpa seorang gadis...punyala perangai tak senonoh, si MAA pakai telefon nokia yang sama dengan gadis tersebut...wallpaper untuk cover set telefon MAA ni koyak kebetulan pula sama jenis ngan gadis tu...apa lagi MAA pun amik n tukar ngan gadis tu punya....ish3!! apa nak jadi ngan mamat ni....teruk betul..

Kisah kiterog tidak tamat setakat di kawasan perumahan....kami di takdirkan bersama lagi di Penang...time aku masuk belajar di UiTM Seberang Perai dan MAA di Politeknik Seberang Perai....kami menyewa rumah sekali....sehinggalah MAA tamat pengajian dan aku pula gagal time tu....

Kini MAA sudah bekerja di UPM dan aku masih lagi dalam pengajian di peringkat ijazah....dan aku dapati si MAA ni bakal berkahwin tidak lama lagi...Nak tau siapa kekasih hati si MAA ni???


Cepat-cepat la kawin bro....jangan simpan lama-lama....korang dah 4tahun bersama apa ditunggu lagi....aku doakan korang semoga berbahagia selalu.....


Antara kenangan aku bersama dengan MAA:

















Aku rasa cukup la tu....

TO MAA: SEMOGA PERHUBUNGAN KITE KEKAL SELAMANYA....TERIMA KASIH 4 EVERYTHING...KO LAH TEMPAT AKU NAK MENGADU MASALAH AKU....KO LAH TEMAN BAIK AKU.....TQ...



2 comments:

  1. wowww so sweet hehhehee..hope korang pye friendship kekal selamenye..amin;)

    ReplyDelete